Friday, January 20, 2023

The Masked Singer Malaysia- Season 3 (Week 4)

Assalamualaikum & hi everyone!


Okay after the revelation of Datuk Leong Mun Yee as Lollipop, Dato' Malek Nor as Abang Burger & pelakon senior Liza Abdullah as Kurita, now we have come to the 4th week of The Masked Singer- Week 4.


Since yang tinggal pun might be actors & singers, mudah sikit nak teka kan...

Lets...


Btw, I am very active in twitter dalam main teka2 😆


Senarai lagu untuk The Masked Singer Malaysia- Season 3 (Week 4)

Source: Astro Gempak



1. Pizza Panas

Source: Twitter Astro Gempak


Week 1: Its Gonna Be Me

The clues: ✓Berasal dari italy

✓Jauh prjalanan

✓Suka2 nak makan aku, tau lah aku terhangat dipasaran


Week 2 : Pelayaran

The Clues: ✓Suka makanan arab, istanbul, karachi

✓Pizza perish baru, asam laksa


Week 3: Bagaimana Kalau Aku Tidak Baik2 Saja

The Clues: ✓Suka makanan sihat, pantang org xjaga kebersihan


Week 4: Kau Sakiti

The Clues: ✓Suka perhatian, talentime, main saxophone 

✓Bila buat sesuatu, semangat

🎉Clue tambahan: Kek Lapis


I TAKE A GUESS: Alif Sattar


2. Si Tangkis

Source: Twitter Astro Gempak


Week 1: Kabut Serangkai Mawar

The clues:  ✓Kalau aku xde mcm mana nak main badminton, sama pentingnya aku pd keluarga aku

✓Akan terus bekerja keras untuk keluarga aku


Week 2: Pematah Hati

The clues:  Suka makan ais krim. Kawan baik dengan ais krim roti. Kalau takde ais krim roti tak tau lah

✓Ada lukisan potret dengan ais krim roti


Week 3: Putus Terpaksa

The Clues: ✓Jgn ingat aku lemah, xleh buat tu ni

✓Dlm flight, kat kedai. Kena rompak

✓Kena selalu ada plan B

✓Action speaks louder than words


Week 4: Chandelier

The Clues: ✓Smash soap- konsep goshop

✓Putih, susah jaga keterampilan, sikit je dah kotor


I TAKE A GUESS: Bunga Isme/Aisha Retno


3. Dewi Angsa

Source: Twitter Astro Gempak

Week 1: Le Gayi

The clues:  ✓Rindu tasik tmpt aku bermula

✓Dalam makeup room


Week 2: Hatinya Tak Tahan

The Clues:  ✓Pantang dengan org langgar peraturan

✓Luaran lembut tp tegas, and related dengan police


Week 3: Simply The Best

The Clues: ✓Cuaca panas terik xde hal

✓Sedap jugak kalau dpt air, minum byk air nak jaga suara ✓Kena usaha, baru lah dpt hasilnye


Week 4: Biru Mata Hitamku

The Clues✓Simbol cinta perkara ssh untuk aku pikul

✓Cinta itu milik tuhan, pasti akan mendekati aku


I TAKE A GUESS: Erra Fazira



4. Bertih Jagung

Source: Twitter Astro Gempak



Week 1: Lelaki Teragung

The clues: ✓Suka malam, tak suka siang
Bintang teman gua (bertih jagung hilang in the VT)


Week 2: Raikan Cinta
The clues: ✓Suka membaca
✓Gua bukan seperti apa yang korang bayangkan


Week 3: I Dont Wanna Miss A Thing
The clues: Ada menang award
Benda2 lama jadi kegemaran gua
Suka yg klasik


Week 4: Jerangkung Dalam Almari
The Clues: Cinta hati gua terima gua seadanya

I TAKE A GUESS: Najwa Latiff


5. Beta Fish

Source: Twitter Astro Gempak


Week 1:  Tari Tualang

The clues: ✓Satu malaysia kenal, semua org syg, tp tetap ada kelemahan, nak marah tp kena sabar


Week 2: Puncak Kasih

The clues: ✓Tengah buat live ig, Kalau silap langkah habis satu Malaysia diviralkan

✓Byk mata memerhati


Week 3: Apa Nak Dikata

The Clues: ✓Lasak drpd kecik

✓Kelemahan bab makan, rambang mata


Week 4: Saat Hilang Cintamu

The clues: ✓Jadual sentiasa sibuk bila dapat duduk rumah, pakai baju kelawar, best sangat 

✓Tak boleh share ice cream


I TAKE A GUESS: Shiha Zikir



6. Manggis

Source: Twitter Astro Gempak


Week 1: Lemak Manis

The Clues: ✓Dikenali sebagai ratu buah

✓Byk pantang larang dia

✓Tak demand, tau apa yg dia nak


Week 2: Blue Sued Shoes

The clues: ✓Pertandingan nasyid sekolah

✓Born to be a singer


Week 3: Oh Mama saya mau kahwin

The clues: ✓Sekarang semua berlumba2

✓Kalau aku dulu usaha sungguh2 nak jadi kaya

✓Sekarang semua di hujung jari, netizen perlu tau



Week 4- Hati Yang Terluka

The clues: ✓Gambar Awal Ashaari


I TAKE A GUESS: Dato' Yusof Haslam



7. Mawar Berduri

Source: Twitter Astro Gempak

Week 1: Since U Be Gone

The clues: ✓Antara bunga terharum

✓Ambil masa untuk berkembang berbanding yang lain

✓Aku bunga berduri, kalau tak hati2, luka



Week 2- Setelah Aku Kau Miliki

The clues: ✓Wanita sekarang kental

✓ (Tumbuk2)



Week 3: Boneka

The clues: ✓Suka shopping

✓Mesti nak dapatkan apa yg dia nak walaupun mahal


Week 4: Siapa Tak Mau

The clues: ✓Tak suka air


I TAKE A GUESS: Kaka Azraf


8. Nyoq Muda

Source: Twitter Astro Gempak


Week 1: Bang Bang Bang

The clues: ✓Ada masa sibuk, ada masa job kurang

✓Workaholic, keje xnormal mcm org lain

✓Takut kucing


Week 2: Perpisahan terasing

The clues: ✓Kalau dah mula kerja, xnmpk jln blk rmh, selagi org perlukan nyoq muda selagi tu dia bg service

✓Kalau hari cuti balas dendam

✓Dukung anak, dah kahwin



Week 3: You Give Love A Bad Name

The clues: ✓Futsal

✓Dulu xmementingkan soal kesihatan, tp skrg



Week 4: Tiara

The clues: ✓Tak tahan panas, walaupun buah tropikal

✓Orang sakit cari aku, orang sihat cari aku, orangg tepi laut cari aku


I TAKE A GUESS: Caprice


9. Zirafah

Source: Twitter Astro Gempak

Week 1: Ada Gajah Di Balik Batu

The clues: ✓Pesan bapak, jangan lupa berbakti kpd tanah

✓Fobia dgn air


Week 2: Kau dan Aku

The clues: ✓Outgoing, peramah, kemana pergi org senang nak kawan

✓Tak suka ditinggalkan keseorangan, selalu hidup berkumpulan


Week 3: Bila Resah

The clues: ✓Anak Mak

✓Selalu kena bahan sbb berkepit dgn mak, sampai



Week 4: 

The clues: ✓Exercise dekat futsal court


I TAKE A GUESS: Ajak Shiro


10. Mr Parrot 


Week 1: Sentuhan Listrikmu

The clues: ✓Lain dr yg lain, alam semulajadi bkn tmpt dia.

✓Suka keselesaan. Lagi suka concrete jungle


Week 2: Smooth

The clues: ✓Kalau aku bukan aku yg sekarang, korang akan jumpa aku kalau korang buat salah, probably police

✓Korang fikir korang siapa


Week 3: Hanya Di Radio

The clues: ✓Suka burger Malaysia (sambil Live)

✓Semua tak sanggup buat burger yg aku nak, nasib ada abang burger



Week 4: Mengerti (KRU) 

The clues: ✓Xselalu dpt apa yg kita nak, terpulang pd rezeki dan usaha kita

✓Melalui mcm2 benda untuk sampai tahap ni

✓Takut kucing


I TAKE A GUESS: Andi Bernade


11. Brokoli


 Week 1 : Permata Biru

The clues: ✓Dijaga rapi, kena sentiasa sejuk

✓Bukan senang nak tumbuh sihat, perlu sentiasa nampak segar



Week 2: Di Penjara Janji

The clues: ✓Hari minggu nak bermalasan


Week 3: Mimpi

The clues: ✓Ada kasut favourite

✓Pink flamingo hotel


Week 4: Ahh Rindu Lagi

The clues: ✓Berniaga brokoli, pastikan brokoli dia segar, no. Syatu



I TAKE A GUESS: Hael Husaini









No comments:

Post a Comment