Saturday, June 12, 2010

Time Square

Actually this is my first time to go to TS... no, it second time actually, first is during i was in school, rombongan budak2 sekolah kannn =p And for me, TS is, hmm, i dont like TS so much, it kinda like Mangga Dua or Tanah Abang in Jakarta tu, it juz TS is a bigger version, not as worse as Tanah Abang semua tu, luas sedikit, kemas sedikit and no one saying "bole ya, belanja; bole ya belanja lagi" all the time like radio rosak! =p Best part of TS, of course murah, we can get some of the stuffs cheaper than d other places; but of course i dont really like the stuffs there lar... But some of the cool stuffs, mcm flip wedgies tu ader lar yg menarik! But if u were searching for make-ups, clothes, for me it a wrong place! I dont know, everyone have their own opinion kannn...

p/s : Going to TS making me feels like "i miss midvalleyyy so very damn much! =p"

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Public transport
Ok we went there by public transport! Public transport okies... hee~ Naik bus, pastu naik erl, monorel whatsoever semua tu! I swear! I x nakkkk naik semua itu dan berjalan kaki lagi, entah macam penat gilerrrr jerrr...!!!
(papa pernah ckp dont drive dkt bukit bintang nnt sesak sgt, yelah papa, yelahhh)
N jangan lar mara saya nak kecoh saya memang x pernah buat mcm ni, bertukar tukar tukar tren and so on ni...x pernahhh! =p

eceh, first time kannn, snap sikit~ =p

p/s : Naik public trasport making me feels like "I miss papa & mama sooooo damn very much! =p"

Ok pergi TS ini bersama tira, iffah & nadiah... I bought, a flip wedgie, murahhhh duhhhh!!! Mcm giler punya murah! And i bought hair clip, and we bought a same t-shirt in different colours!!!
lunch : subway

teatime : chit-chatting @ Secret recipe

motif gambar ini? nk tunjuk rambut baru daa~ =p

And har! interesting part!!! Iffah beli couple shirt, and it so cantik and menarik... haha! And then tira & i tertarik, so we decided to bought and i have one and she take one, but the problem is, baju itu satu sedikit besar dan satu sedikit kecil. Maka both of us x jadi lar beli coz nnti siapa yg mahu ambil yg besar itu... hahaha! Kempunan x dpt beli ni, so, Tira dgn saya nak buka borang registeration ni, mencari pasangan kannn, hahaha! Syarat, badan mesti lah bersize S, M & L sahaja sebab baju tu xder yg besar2 sgt! hahahahaha! ok, itu semua hanya gurauan semata ea! haha! =p

Okay so, then before we went back we went to Lowyatt dulu, iffah beli antivirus... Then maka kami pun pulang dgn sangat sangat sangat kepenatan~~~

snappin' with background yg so called KL(dgn kereta bas flat sebagai background)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Tp lesson that i get by travelling by public transport :i bole tgk bermacam2 jenis orang... And being outside our own car, rasa mcm kurang secure, maybe it just for me =p org lain biasajer... And i gotta see the world through the different perspective... Kehidupan orang lain juga...
And i ♥ my lesson
hee~ =p

p/s : tp i swear lain kali kalau naik train yg bertrip2 ni semua, i rather not going out! Terseksa kaki ohhh! So, lain kali tau x tau jalan, redah jerrr! haha! =p

4 comments:

http://abebedorespgondufo.blogs.sapo.pt/ said...

Very good blog.

doublevoices said...

finally sampai jugak fifah eh :p sebab tu i suka pegi kl pakai public transport...dapat tengok orang!and tak jammed :) ala u tak boleh jadi ts shoppingmate i la macam tu :P

Afifah said...

thanks!!!

Doublevoices : Haha! tapi i suka observe org and keadaan sekeliling, cuma i x selesa sgt berada dlm keadaan itu, x biasa kotz, lama2 nnti biasa lar =p

And bole jer u nk i jadi shoppingmate u... i x kisahhhh... hihi =p

izza the PINKERTON said...

i hate using public transport >.> no offense.